Strony

niedziela, 19 października 2014

Dietetyczne ciastka

W mojej kuchni piekarnik "chodzi" kazdego dnia. W repertuarze przynajmniej raz w tygodniu sa ciastka, teraz akurat sa to ciastka dietetyczne, ktore jemy na sniadanie. Po wielu probach opracowalam wreszcie idealna recepture i dzis sie z wami nia podziele.

120g bialej maki
180g maki pelnoziarnistej
80g cukru trzcinowego
125g margaryny
1 jakjko i jedno zoltko

Zagniatamy jak normalne kruche ciastko, potem przynajmniej na godzine do lodowki.
Ja uzywam je na rozne sposoby z roznymi foremkami, ktorych ostatnio mam co raz wiecej ale o tym innym razem. Wczoraj uzylam narzedzie troche retro. Kto pamieta taki sprzet reka do gory :)
Tak zrobilam ciastka z maszynki w tym przypadku mozna ciasta nie chlodzic tylko odrazu robic.
Jedyny stol jaki moglam uzyc znajduje sie w salonie wiec tam walkowalam i krecilam.

Ciastka sa na caly tydzien a na niedziele byl placek tradycyjne wloskie ciasto zwane crostata. 
Dzien wczesniej zrobilam marmolade jablkowa, ktora swietnie pasowala do mojego planu. 
Na zdjeciach widac moj nowy gadzet kuchniowy kratke do studzenia wypiekow, przydaje sie bardzo dzieki temu ciastka sa bardziej chrupiace, bo powietrze ma okazje dotrzec tez od spodu. 
Potem nie pozostaje nic innego jak zrobic herbate w ulubionym kubku i podwieczorek gotowy. 

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Jejku! Jeszcze u Ciebie się taka maszynka zachowała? Moja babcia często robiła tak ciasteczka. pychotka :-p

    OdpowiedzUsuń